dinsdag 23 september 2008

Mijn leven op de hogeschool

Hallo lieve blog-lezertjes,
Aan allen die aanwezig zijn: proficiat; en aan allen die niet aanwezig zijn: ook proficiat!
Zoals je merkt ben ik een beetje gek, de reden? Het is hier supertof! (en ik ben gewoon bekaf, en dan ben ik ook altijd knetter). Ik heb echt al heel veel mensen leren kennen en ik word echt super goed aanvaard (wat toch wel een beetje nieuw is voor mij). De lessen zijn totnutoe interessant en het is heel veel herhaling van vorig jaar (wat dus goed is).
Maar lieve al dan niet medebloggertjes, ik mag jullie toch het volgende verhaal niet onthouden. Mijn eerste ervaring in het centrum van Kortrijk (en eigelijk nog meer buiten het centrum).
Vandaag had ik les tot 15:45u, dus omdat ik nog niet zoveel huiswerk had, dacht ik eens op mijn eentje het centrum van Kortrijk te verkennen en nog wat spulletjes te kopen voor op mijn peda. Zo ging ik lijnbus 13 nemen. De chauffeur vertelde me dat ik op het belletje moest drukken als we in de tunnèl gingen rijden, dus zo deed ik dat en stapte ik de volgende halte af. "Hmm, is dit het centrum?" dacht ik. Groot was het niet, dus ging ik nog wat andere winkelstraten zoeken (omdat ik wist dat er zeker een Casa en een Zeeman moest zijn, want mijn ma had daar donderdag iets gekocht). Niet veel later wist ik helemaal niet meer waar ik was, maar dat was algauw in orde. Toen stond ik in de winkel en werkte mijn bankkaart niet meer (vind ik altijd zo'n afgang), maar gelukkig kon ik nog geld afhalen.
Maar lieve lezertjes, ik laat al dit saaie gedoe even over en ik ga naar het moment dat ik terug naar de Katho wou. Dus ik wou terug de 13 nemen, dit is een bus die voortdurend toertjes rijdt, dus ik moest hem op dezelfde plaats nemen waar ik afgestapt was, dit gebeurde dan ook zo. Ik wist ook dat dit toertje niet lang duurt, een minuut of 10. Na een kwartiertje begon ik me zo af te vragen wanneer mijn halte ging komen, en ik zat te twijfelen of ik het aan de chauffeur zou vragen, maar ik wist dat ik mijn halte ging herkennen, dus ik deed dit toch maar niet. Nog een tiental minuutjes later, vond ik het toch echt raar dat ik er nog niet was. Op datzelfde moment stonden we even stil, en ik was naar buiten aan het kijken. In een etalageraam dat ik door het busraam zag, werd het lijnnummer weerspiegeld: 62!!! Ik belde meteen en het volgende moment stond ik in een protverlaten plaats. Ik stond in Heule, in de Oudstrijdersstraat, zag ik aan de bushalte. En ik moest nog een halfuur wachten tot mijn volgende bus kwam (gelukkig, want er was altijd anderhalf uur tussen, en die ik wou nemen was 18:28u). Ik heb meteen naar een vriend van op de peda gesmst met de vraag wat ik moest doen, en hij was zo vriendelijk om te wachten aan het station tot ik er was, zodat we dan samen de goede bus konden nemen (T.B., als je dit leest: nogmaals super bedankt!!!). Dan zijn we nog even lekker samen frietjes gaan eten en uiteindelijk zijn we op de kamer van een pedagenoot beland en nu is het 23:11u en zijn zij net uit mijn kamer.
Zo dat was mijn verdwaalverhaaltje. Hoewel ik er nu mee kan lachen, was het niet op het moment zelf. Maar nu dus wel, en dat is het belangrijkste.

Verder heb ik gisteren ook tot iets na middernacht gebabbeld met pedagenoten en dan nog 2 uurtjes wakker gelegen van al de indrukken die ik op mijn eerste dagje ervaart heb.
Zo, maar nu ga ik toch slapen. Normaal ging ik mijn eerste vakjes beginnen samenvatten, maar dat zal nu toch een dagje moeten worden opgeschoven (stoute ik...).
Zo, dikke knuffel aan iedereen die het wil ontvangen.
~Princess Magali~

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihi best grappig, dat is voor mij allemaal super bekend daar...
(ooh mijn eerste avond in Antwerpen, heb ik ook zo'n busverhaal over, ik mocht bij Eva-Lianne gaan eten in Wilrijk en moest daarvoor de bus nemen enzo... aaarghl alles wat kon mislopen is toen ook misgelopen, maar ik ga er je blog niet mee volspammen ;)) 't Is in ieder geval allemaal heel herkenbaar. Alleen erg grappig omdat Antwerpen toen de grote, boze stad was en ik me dat helemaal niet kan voorstellen van het kleine, vertrouwde Kortrijk.

ReinieReinie zei

Zalig! Ik kan ook zo wel een paar 'verkeerde bus-verhalen' uit mijn mouw schudden! De laatste was drie jaar geleden samen met Leda en Sean, die toen nog een piepklein baby'tje was, midden in een sneeuwstorm :o
Maar ik ben heel blij dat je het direct al zo naar je zin hebt en door iedereen aanvaard wordt! Het wordt een supertijd!!!

groetjes, Reinie

cherubin zei

hey Meid,
ik hoop dat je nu weer niet op een of andere bus Kortrijk aan het verkennen bent =)
Ik ben God zo dankbaar dat jij je daar zo goed voelt!
Ik hoop adt je snel kennismakt maakt met de ichtus-groep zodat jullie samen een gezegend jaar tegemoet mogen gaan.

knuffel
xxx

ps: vergeet niet om samenvattingen te maken zo tussen de bustoerkes door LOL

Henk van Blijderveen zei

Magali, erg fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het is toch altijd weer spannend hoe het bevalt zo'n geheel nieuwe situatie.

Trouwens: de Oudstrijdersstraat in Heule. Hoe toepasselijk!Want je hebt een strijd op verdwalen en vinden gehad, maar uiteindelijk overwonnen.

Ga zo door!

Gr. Henk

Anoniem zei

Haha!

Bussen zijn altijd leuk! ;)

Succes ;)

gr.hj

almara zei

heee schat..:d..

Wat fijn dat je het zo goed hebt op je nieuwe studie..:) en dat je je zo geaccepteerd voelt..! Dat is zo belangrijk en echt een zegen van God!!..

Je bus verhaaltje is heerlijk om te lezen.. echt grappige actie..!!

Love You(L)

Celia zei

moehahaha, je hebt gelijk, een verhaal die me zo ook zou overkomen! hahaha! Je bent geweldig! :)

Zo'n dingen moet je gewoon meemaken... lekker avontuurlijk niet?? :) haha!

Hou van je