donderdag 11 september 2008

11/09

Dinsdag 11 september 2001, rond 14:45 (8:48 plaatselijke tijd) werden de 2 Word Trade Center-torens in New York en het Pentagon in Washington geraakt door twee passagiersvliegtuigen. Ook in het Zuiden van Pittsburgh stort een vliegtuig neer. Enkel al in de vliegtuigen zaten er al in totaal 200 passagiers. 100-en, misschien zelf 1000-en mensen zijn die dag gestorven.

Vandaag is het 7 jaar geleden en mogen we deze verschrikkelijke dag herdenken, hoewel we dat misschien liever niet willen. Misschien willen we liever deze dag vergeten en ergens in een hoekje in ons achterhoofd verstoppen. Maar toch is het goed om te herdenken wat er die dag is gebeurd, en mee te leven met de mensen die op deze dag familie of vrienden hebben verloren. Volgens mij is het goed om ons in te leven in de levens van deze mensen en misschien zelf even kort voor deze mensen bidden.

"Lieve Vader,
7 jaar geleden zijn er zoveel mensen gestorven door de schuld van menselijke daden. 7 jaar geleden hebben nog meer mensen iemand verloren die hun dierbaar was en is vandaag voor hun een heel moeilijke dag. Ik wil bidden dat U deze mensen toch nabij wil zijn en hun wil troosten met Uw liefde. Laat hun merken dat U bij hen bent en hen wilt ontvangen met open armen.
Dit bid ik in Uw grote naam.
Dank U voor Uw liefde en genade,
Amen"

1 opmerking:

Anoniem zei

ohhhhhhhhhh zo mooi :)

ja, 7 jaar geleden, dat lijkt al zo ver weg eh, maar op die dag werden duizenden levens van mensen verwoest eh :s... echt, als ge daar bij stil staat...

nja, ik vind het echt erg wat er daar gebeurd is eh, maar vele mensen vergeten dat dat elke dag gebeurd eh, elke dag stervn duizenden mensen van de honger, armoede en oorlog... dat vind ik echt zo spijtig dat dat zo weinig in het daglicht wordt gesteld...

ik wil nu GEEN kritiek geven op wat jij schreef eh, meid, ik vind het echt goed dat je daaraan dacht op je blog :) en vind het echt zot dat je dat daar op zet :)

hou van je meid

wordt maar snel beter eh :)

xxxxxxxxxxx