zondag 24 augustus 2008

Op zoek...

Vandaag zag ik ze terug. Het meisje. Ik zag ze lopen. Ze was op zoek, op zoek naar haar talenten. Ze wist dat ze er had, maar wist niet waar ze ze vinden moest. En als ze rond haar keek, zag ze enkel mensen die veel beter zijn dan haar. Of dat dacht ze toch. Het maakte haar onzeker.
Ze was jaloers, en ze voelde zelf een beetje boosheid op degenen die beter bleken te zijn dan haar. Maar dat zei ze niet, daar zou ze zich voor schamen.
Ze gaf echter niet op. Hoewel alles tegen haar bleek te zijn, ging ze verder met de zoektocht naar haar gaven, naar haar talenten. Ze gaf de moed niet op, en nu, nog steeds is ze op zoek naar haar talenten. Maar ze weet dat ze er heeft, en soms, soms ontdekt ze er eentje. Dan koestert ze deze, houdt deze vast in haar hart en probeert ze deze te gebruiken om zich te uiten, om anderen te helpen en om God te eren.
Ja, ik zag ze vandaag terug. Het meisje. Vandaag vond ze een talent.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

oh lieve schat van een vriendin :)

wist je dat je zoveel voor mij betekent hebt, en nog altijd doet? is dat ook geen gave? JA TOCH eh :) je bent niet voor niets mijn beste vriendin, je doet mij lachen, voelen dat ik voor iemand véél beteken...

oh, wees maar zeker dat je véél gaven hebt, God houdt van jou, lieve meid

xxxxxxx Sarai xxxxx

cherubin zei

ik denk dat dit meisje het ouwe meisje is, maar het nieuwe meisje is gekost en betaald door het bloed van Gods eigen Zoon, het is vrijgekocht van de zondige wereld waarop het leeft, ja het ziet zo af en toe dat ouwe meisje terug, maar elke keer opnieuw mag het weten dat het door Zijn Bijbel te lezen en gehoorzaam te zijn aan hetgeen het leest tot eer en glorie van God leeft, en dat is pas wat......elke dag meer en meer lijken op het meisje dat God wil dat het is, dat is pas vrijheid,dat is pas vrede en hoop!
blijven volhouden =)
gr,
cherubin

Thomas & Magali zei

Hmm, ik weet het niet. Soms voel je je gwn zo, alsof je geen talenten hebt. Maar dan moet je gwn eens goed naar jezelf kijken, en dan zie je dat je er wel hebt. Soms moet je gwn goed zoeken waar je goed in bent. En als je dat dan ontdekt, dan kun ze gebruiken om God te eren en om anderen te helpen.
Greetz X