zondag 7 december 2008

*Jealousy*

Ik heb het gevoel dat iedereen rondom me kan schrijven. Gedichten, verhalen, schrijfseltjes. En ik... ik word dan jaloers omdat zij kunnen wat ik niet kan, maar doodgraag zou willen kunnen. Dan heb ik mijn pen vast, net boven een blad papier. En ik wacht, op inspiratie, op woorden, op zinnen. Niets. En al snel leg ik mijn pen neer en probeer ik me met iets anders bezig te houden. En als ik dan lees wat andere mensen geschreven hebben, dant wordt ik echt zo jaloers. Soms moet ik echt bewust zeggen dat ik bepaalde dingen niet ga lezen, omdat ik dan echt in een dipje terechtkom. En dan geraak ik nog meer gefrustreerd dat ik niet schrijven kan.
Sorry, niet op letten. Ik moest me even afreageren.

5 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Ik ken het gevoel! Ik wil ook kunnen schrijven! Jij schrijft gezellig en je gedichtjes zijn altijd mooi! Maar of een van ons tweetjes ooit zal doorbreken? I don't know :-)
We blijven dromen!

Thomas & Magali zei

Dank je, ik vond ook dat jij leuk schrijft. Ik kijk altijd eerst bij jou of er nieuwe berichtjes staan ;) :)

Belinda Chaplin zei

I think you write very well... so you don't need to be jealous!!
And thanks for you comments on my blog, it is nice to know someone is reading! But Ljilja says that it is obvious that you wear glasses if you think that I am the same age as you!! :-)
Me, I was not offended by you thinking that :-)
keep well my friend,
love,
Belinda

Henk van Blijderveen zei

Magali, denk niet te klein van jezelf. Als ik jouw schrijfsels lees, ben ik er altijd zo doorheen. Het leest vlot weg, heeft gevoel en vaak ook humor. Als ik me niet vergis ben je behoorlijk jezelf op papier. Gewoon Magali, een prima meid met een groot hart die bovendien uitstekend schrijft.

Gr. Henk

Anoniem zei

Zoals ik al eerder heb gezegd: je kan echt wel mooi schrijven meid
dus geloof dit maar van jezelf, want het is de waarheid!
Nooit kan ik jou daarin evenaren, maar soms zou ik dat wel willen (dus ik herken je gevoel wel een beetje).
Ik denk ook dat het typisch is voor schrijvers zat ze zichzelf steeds willen vergelijken met andere schrijvers en dan denken dat die andere het veel beter doen dan zichzelf, maar daarom is dat niet zo!
Ik begrijp ook dat er sommige dagen zijn dat het schrijven minder lukt en ik denk dat het ook normaal is dat
je op sommmige dagen je talent er precies niet wil uitkomen, maar de volgende dag lukt dat dan wel weer beter!
Maar of het je af en toe minder goed lukt of niet ik zal sowieso je schrijfseltjes en je gedichten graag blijven lezen. Want je bent het waard! En je hebt talent!
Dus geloof in jezelf en doe maar gewoon verder zoals je bezig bent en wie weet, word je later een echte schrijfster!
Ik zie het al voor me: dan schrijf gedichten en teksten over en voor de mensen met wie je werkt! Dat zou prachtig zijn! Dus: go for it!
Groetjes Annelien