zondag 19 oktober 2008

De slaap

Ik kon niet slapen vannacht, dit is er uitgekomen (niet dat het op veel trekt, maar al mijn gedichten trekken nooit echt op iets, dusja, deze is geen uitzondering):

Ik wacht op de slaap.
Al uren.
Maar komen doet hij niet.
En tijdens het wachten,
stapelt mijn hoofd zich vol met gedachten.
Pieker gedachten.
En met herinneringen.
Nare herinneringen.
Langzaam geraakt mijn hoofd vol.
Vol met piekergedachten en nare herinneringen.
Zo vol,
dat er geen plaats meer is voor slaap.
Ik wacht op de slaap.
Al uren.
Maar komen doet hij niet.

6 opmerkingen:

ReinieReinie zei

dit is zo herkenbaar :-(
ik had het zelf kunnen schrijven, niet zo mooi als jij, maar met dezelfde betekenis :-(

Henk van Blijderveen zei

Ik behoor ook meer dan mij lief is tot het gilde van de niet-in-slaapkomers. In het donker kan dan veel op je afkomen en het lijkt ook nog eens erger dan daags!

Ik heb toch regelmatig baat bij een gesprek met Jezus. Niet altijd, maar toch best vaak, val ik dan ongemerkt in slaap.

Nou Magali, ik wens je vannacht in ieder geval een slaperige nacht toe!

Gr. Henk

cherubin zei

wie bepaald of kunst mooi is?
de kunstenaar zelf? Nee, die heeft uit gewoon zijn ding en soms heeft hij daar veel twijfels over
zijn publiek? ja zeker, zij bemerken dat de kunstenaar iets bezit wat zij niet hebben en waarderen dit enorm
zijn Schepper? JA zeker, want de kunstenaar is geschapen naar ZIJN BEELD,dus is elke vorm van kunst een evenbeeld van hetgeen Hij je gaf!
Ik lees hier een mooi gedicht van een twijfelende kunstenaar die God zo lief heeft!

grtz,
abi

Anoniem zei

Magali, zeg nu niet dat je niet kan dichten, want je weet dat je het wel kan en als je mij niet gelooft lees dan maar al die positieve recties op je blog. Telkens ik iets lees van jou ben ik weer verwonderd (en dat wil toch al iets zeggen e!).
Dus een dikke proficiat, doe zo voort, ontwikkeling je talent nog maar verder, want talent dat heb je zeker en vast!!

Anoniem zei

ok, waarom staat er een wereldkaart op die koe?

angeltj zei

Het is wel een mooi gedichtj he ge kunt gij wel schone gedichtjes schrijven wi

xxx