zondag 10 augustus 2008

She is back!

Indeed, she is back. Heel en wel :-)
We hebben echt vanalles gedaan: dagcentra voor bejaarden en mensen met psychische problemen bezocht, een weeshuis, kinderafdeling van een ziekenhuis bezocht. Verder hebben we de kerk geschilderd. Ook hebben we voedselpakketten aan mensen uitgedeeld (Dorca's). En dan hadden we ook nog elke avond "English Club", daar konden we met de jongeren van de stad, Banja Luka, praten over vanalles en nog wat, en hopelijk een gesprek over het geloof aanknopen (maar dit is mij jammergenoeg niet gelukt, maar gelukkig bestaat MSN nog). Nog iets? Het klinkt zo weinig als ik het gewoon opschrijf.

3 weken is kort en het is moeilijk om over het geloof te praten. Veel mensen hebben hun ouders of grootouders verloren door de oorlog, een oorlog die ging over het geloof. Uit principe alleen al, zullen ze zich niet overgeven aan een ander geloof.
En hoewel we geen resultaten zien, en we misschien wel wat jaloers worden als we de "stoere" verhalen horen van de andere teams, was het toch het plan van God en hebben we mogen zaaien in dat land. En het is aan de volgende teams om te oogsten. Bid je met me mee voor Banja Luka?

3 opmerkingen:

ReinieReinie zei

Je hebt gelijk! Jullie hebben misschien geen stoere verhalen met een x aantal bekeerlingen, maar jullie hebben gezaaid! En God kan nu verder werken in hun hart en daarna kan er geoogst worden!

Bedankt voor je berichtjes op mijn blog! ♥
groetjes, Reinie

Anoniem zei

hey meid

nja, het is gelijk dat je zegt eh: je hebt wat kunnen oogsten over het geloof in het land eh =) je weet nooit wat God daarmee wilt doen eh, het is al een hele prestatie dat je zover bent gegaan om over God te vertalen =) en als er gezaaid wordt, kan er later misschien een mooie oogst geplukt worden eh

zie je graag

sarai xxxx

Celia zei

Mis jij Bosnië en je team?? Ik heb niet echt een misgevoel. Wel het gevoel dat we nog zoveel meer konden doen daar... maja, pioniers hebben altijd dat gevoel hé! :)
Ik hoop dat je je nu weer volledig zult inzetten in je belgisch leventje!
Ga met God!
ik hou van je scheetje van me!