woensdag 13 augustus 2008

Katrien 16/07

Liefste Katrien,
Wat is er toch gebeurd? Waarom ging je nu plots weg?
Ok, je was ziek, maar niet zo ziek, niet zo ziek dat je zou sterven. Of dat dacht ik toch, maar ik was verkeerd. Het leek zo plots, zo ineens.
Ik was in Bosnië, niets verwachtende, en opeens las ik dat mailtje, dat alles veranderde. Je was gestorven, nog zelf toen ik nog in Nederland was. Maar niemand heeft het me laten weten. Ik ben niet boos op hen, misschien een beetje teleurgesteld, maar ik begrijp ze. Ze wilden mijn vakantie niet verpesten. Maar nu heb ik het op een vervelende manier moeten te weten komen. Ik zat daar, in het internetcafé in Bosnië en opeens las ik een mailtje i.v.m. de regelingen voor je begrafenis. Het eerste wat ik las van je dood was ‘ik durf jullie bijna niet onder ogen komen, omdat ik niet op de begrafenis van Katrien was’. Slam, een slag in mijn gezicht. Ik heb voor je gehuild, Katrien. Ik voelde me zo alleen. Ik was boos dat ik niet op je begrafenis kon zijn. En ik voelde me ver weg van thuis.
Ik snap het niet, je was toch niet zo ziek? Ik dacht dat je er terug bovenop ging komen. Je was nog maar 18, bijna 19, nog geen jaar ouder dan ik.
En ik had je nog net laten weten dat ik je eens ging komen opzoeken, samen met Fien. Weet je nog? Maar dat gaat nu niet meer.
Ik denk nog elke dag aan je. Katrien, je was een lieve meid. Je hebt niet het leven gehad dat je verdiende. En ik hoop dat iedereen die je niet behandeld heeft zoals ze je moesten behandeld nu heel erg geschrokken zijn. Dat ze nu zullen nadenken over het verdriet en onrecht die ze veroorzaakt hebben in jouw leven en dat ze zullen nadenken wat ze nu willen in hun eigen leven. Ik hoop dat ze hun gedrag zullen veranderen en zullen nadenken voor ze iets doen of zeggen.
Lieve Katrien, ik zal je nooit vergeten.
Ik dank je, voor de tijd die we samen gehad hebben.
Ik hou van je,
Liefs Magali

2 opmerkingen:

ReinieReinie zei

oei, dat moet moeilijk zijn! een dikke knuffel van Reinie

Anoniem zei

hey lieve lieve Magali

eindelijk geraak ik nog eens op je blog, eigenlijk op de pc want ben er al bekan 1 week niet opgeweest( erg eh) :s

meisje toch, ik snap zo ongeveer hoe dat je je moet voelen, lieve meid, boos, verdrietig, eenzaam, ... en noem maar op... je moet weten dat ik er wel ben voor jou eh =) als je wilt praten, ik weet dat ik je niet echt heb gesteund en dat spijt me echt enorm, ik wist gewoon niet, ... nja, ik wist gewoon niet dat je haar zo goed kende...

ik ben ook enorm geschrokken toen je ma het zei, maar verdriet gelijk jij dat ervaart had ik minder omdat ik ze niet echt kende, en wist ook niet dat het verdriet zo groot was bij jou, en nog eens, dat spijt me echt! meid, ik wil er voor jou zijn, in gelukkige momenten maar vooral ook als je het moeilijk hebt, echt meid, je bent zowat het belangrijkste persoon op deze aarde, ik kan niet zonder jou, en ik wil er zijn voor jou =) ik hou van jou meisje

dikke dikke knuffel

sarai xxx